تاریخچه و معرفی

 

تاریخچه شرکت:

شرکت کلبه هزاره روشن یکی از عاملین رسمی شرکت کناف ایران است  که در سال 1386  فعالیت خود را با 4 نیرو آغاز کرد و دارای دفتر مرکزی به مساحت 250 متر مربع و انباری به مساحت 540 متر مربع می باشد و در تاریخ 05/03/1388 با هدف مشاوره و اجرای مراحل ساخت در مرحله نازک کاری و اجرای سقف‌های کاذب  ساختمانی تحت شماره 349115  در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید و از آن تاریخ تاکنون سهم بسزایی در معرفی محصولات  و اجرای کناف داشته و در پروژه های بزرگ همواره سربلند بوده است. همچنین این شرکت  با عملکردی قوی و متفاوت در پروژه های بزرگ ملی در مهر ماه سال 1395 موفق به اخذ دومین عاملیت با نام کلبه پیشگامان آتیه گردید و در حال حاضر با 22 نیروی متخصص و بیش از 200 نیروی مجری در حوزه های کناف ایران، کناف گچ و اجرای کناف با دستگاه به فعالیت خود ادامه می دهد.                                                                         

اجرای کناف با دستگاه:

یکی از مهم ترین اهداف شرکت از بدو تاسیس، نوآوری در اجرای فرآیندها مطابق با سلیقه و درخواست  مشتریان محترم بوده است تا آنجا که با بهره‌گیری از گروه مهند‌سین و طراحان متخصص،مجرب و خوش ذوق و  نیز انجام تحقیقات گسترده در زمینه متریال و نحوه اجرا، موفق شدند به فرآیند جدیدی دست پیدا کنند که محدودیت های اجرایی را از میان برداشته و  برای اولین بار در ایران اجرای طرح های کلاسیک و دکوراتیو پیچیده و غیرقابل اجرا با دست را، به وسیله  دستگاه بدون محدودیت در ابعاد و اندازه با ظرافت بالا و حداقل هزینه  محقق نماید.

در این روش، ساخت باکس ها و تیرنماهایی که به لحاظ سختی در برش پانل و همچنین محدودیت در اجرای باکس های منفی و مثبت در سقف از لحاظ ابعاد و دقت در اجرای کار، با دست امکان پذیر نبود ، با استفاده از این روش نوین دستگاهی، محقق و تمامی محدویت ها برداشته شد. به گونه ای که حتی فاصله تیرها از هم می تواند به 3 سانتی متر برسد و چون تمام قطعات باکس ها توسط دستگاه برش میخورد  هیچگونه خطائی در ابعاد و زوایا نخواهد داشت.

مزایای به کارگیری طرح های دستگاهی:

1-     اجرای طرح های غیر ممکن با دقت بسیار بالا در حد یک صدم میلیمتر

2-     اجرای طرح های هم سطح ظریف با رعایت قوانین هندسی دقیق

3-     اجرای طرح های منحنی، موج، بیضی، دایره که با دست قابلیت اجرایی ندارد.

4-     اجرای طرح های تجاری – اداری نظیر نام شرکت، لوگوی شرکت روی سقف و لبه های نور مخفی

5-     اجرای طرح های دستگاهی در دیوارهای پارتیشن به دلیل محدودیت فضا

پروژه های اجرایی کناف با دستگاه:

1-     پروژه تشک رویا (طرح عقاب )

2-      هتل کانون و پرورش رشد

3-     بیش از 50 آپارتمان و ویلای شخصی

عملکرد شرکت در بخش کناف ایران:

 بطور کلی به سه حیطه  اجرای سقف های کاذب ، اجرای دیوارهای پوششی و دیوارهای جداکننده و معرفی و فروش محصولات تقسیم می شود.

·      سقف های کاذب یکپارچه کناف: ساختارهای سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین مناسبی برای سقف های کاذب غیراستاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می باشند. این ساختار شامل زیرسازی سبک فولادی معلق بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا دو لایه، به وسیله پیچ مخصوص روی آنها نصب می شود. این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری می شود و سطح یکپارچه حاصل از آن قابلیت اجرای رنگ و پوشش های دیگر را خواهد داشت. فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و عبور و دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد.

·      دیوارهای پوششی بدون سازه کناف: ساختارهای سریع و کارآمدی جهت بازسازی دیوارهای بنایی قدیمی، پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری) و بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان ها می باشند. در این ساختار از یک لایه پنل گچی یا پنل مرکب (پنل گچی پوشش شده با لایه عایق) استفاده می شود. صفحات مذکور، بدون زیرسازی فلزی به وسیله چسب خمیری مخصوصی به نام پرلفیکس مستقیما به دیوار زمینه متصل می‌شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و سطح یکپارچه بدست آمده قابلیت اجرای رنگ، کاغذ دیواری و پوشش های دیگر را خواهد داشت.

·      دیوارهای جدا کننده کناف: دیوارهای  غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند. این ساختارها شامل قالب های فولادی سبک بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آن ها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و سطح یکپارچه بدست آمده قابلیت اجرای رنگ، کاغذ دیواری، کاشی و پوشش های خاص دیگر را خواهد داشت.

 

         عمده فعالیت های شرکت در بخش کناف ایران به شرح ذیل می باشد:

·         اجرای انواع سقف های کاذب و مشبک شامل تایل ۶۰*۶۰

·          اجرای باریسول و سقف های مدرن

·         اجرای سقف های دکوراتیو

·         اجرای انواع دیوار های پوششی و دیوار جدا کننده از نوع کناف مقاوم حریق (FR)، دیوارکناف مقاوم در برابر حرق و رطوبت (FM)  وکناف مقاوم در برابر رطوبت (MR)

·         فروش ابزارآلات اجرای کناف

·         فروش مصالح کناف

 

عملکرد شرکت در بخش کناف گچ:

شرکت کلبه هزاره روشن در سال 1396 با تکیه بر سابقه درخشان خود در پروژه های اجرائی و صداقت، پشتکار و در راس آن ها رعایت بالاترین حد استاندارد، توانست عاملیت کناف گچ ایران را  اخذ نماید و با توجه به 20 ماه حضور این شرکت در اجرای محصولات پلیمری شرکت کناف گچ، اکنون رکورد اجرای بزرگترین پروژه ایران، مجموعه هتل های زنجیره ای آراز با 350،000 مترمربع واقع در استان مازندران شهرستان نوشهر را دارا می‌باشد و با سرافرازی بر قله ی نوآوری و استفاده از مصالح روز دنیا قرار گرفته و همواره با اتکا به دانش اجرایی مدیران و آموزش بهینه و به روز نیروهای مجری خود رکورد بهترین نحوه اجرا محصولات گچ پلیمری به وسیله دستگاه های PTF  اسمارت که تکنولوژی روز اروپا می باشد را بدست آورده است. از آنجا که استفاده از مصالح روز دنیا و سازگار با مناطق مرطوب و اقلیم منطقه و تحول در سرعت اجرا، هدف اصلی شرکت بوده و هست، خداوند منان را شاکریم که اهداف این مجموعه در حوزه پروژه های اجرایی کناف گچ، ظرف مدت دو سال محقق گردیده است.

فعالیت های اصلی شرکت با توجه به بازار هدف بدین  شرح می باشد:

§         اجرای  پروژه های عمومی ساختمان

§         اجرای  پروژه های صنعتی

§         اجرای پروژه های بیمارستانی

§         اجرای  پروژه های آموزشی

 

گواهی های اخذ شده:

1-     گواهینامه اجرایی ساختار پاششی پلیمری (JETGIPS ) کناف گچ

2-     گواهینامه عاملیت فروش استان مازندران

 

اعضای گروه موفق افرادی هستند که انعطاف پذیر، پرانرژی و متعهد ، مصمم و با انگیزه باشند. این افراد در کنار رهبری مناسب می تواند سبب پیشرفت شرکت و انجام پروژه های برجسته گردد. شرکت کلبه هزاره روشن نیز از این قاعده مستثنی نیست و از وجود متخصصین کارآمد و آموزش دیده به منظور اجرای پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و غیره بهره گیری می نماید.

روند اداری  عقد قرارداد بر طبق چارت سازمانی شرکت به شرح زیر اجرا می گردد:

با تماس یا مراجعه حضوری کارفرما ، مسئول واحد مشتریان  اطلاعات و موقعیت مکانی  پروژه را دریافت  و به واحد فنی و بازرسی  ارجاع  می دهد. واحد مربوطه در اسرع وقت با هماهنگی از قبل انجام شده با کارفرما ،  برای بازدید و راهنمایی جهت آماده سازی زیر ساخت مربوطه و ارائه طرح های پیشنهادی اقدام می نماید. در گام بعدی همکاران بخش مهندسی فروش و سیستم ها برآورد اولیه هزینه و قیمت گذاری پروژه را با توجه به طرح انتخابی ارائه و با تایید کارفرما، قراداد اجرای کار با امضای مدیر عامل یا مدیر اجرایی تنظیم می گردد. پس از عقد قرارداد، مسئول شبکه مجریان با توجه به متراژ اولیه، قرارداد را در سیستم حسابداری ثبت و بر طبق آن مجوز خروج کالا بر اساس ضرایب مشخص برای ارسال به انبار مرکزی صادر می نماید. با دریافت مجوز و تایید انبار مرکزی، هماهنگی لازم بابت ارسال کالا به پروژه با بخش باربری و حمل و نقل شرکت،  انجام  می شود. پس از ارسال بار مسئول شبکه مجریان  هماهنگی لازم با نیروهای آموزش دیده کناف جهت کار اجرایی را انجام داده  و در هر مرحله نیز نظارت کامل بابت رعایت اصول استانداردهای تعیین شده از سوی کناف  ایران صورت  می‌گیرد. پس از عقد قرارداد ما موظف به معرفی و ثبت پروژه، در نرم افزار مدیریت بازدید کناف، طبق متراژ قرارداد می‌باشیم. پروژه ها 2 روز در هفته در پرتال ثبت و پس از بازدید توسط واحد بازرسی،  با توجه به ارزیابی اجرایی و کیفی سیستم های اجرا شده، امتیازدهی می گردد.

 پس از بازدید کارشناس بازرسی، نامه ای به منظور رفع ایرادات فنی احتمالی اعلام و تنها در صورت تائید واحد بازرسی مبنی بر رفع ایرادات شناسایی شده، مراحل بعدی اجرای کار انجام می شود. این روند بازرسی در هرمرحله اجرایی پروژه شامل: 1- زیرسازی اجرای کار 2- پانل کوبی3- درزگیری و ماستیک می باشد که درصورت تایید هر مرحله توسط بازرس می توانیم به مراحل بعدی کار اقدام نماییم.

امتیازدهی در پایان نیمه اول و دوم سال میلادی طبق بازرسی ها انجام و ارزیابی کیفی اجرای پروژه ها، توسط شرکت کناف بررسی و اعلام می گردد.

نمره فنی شرکت براساس بازدید از پروژه ها استخراج و یک نمره از معدل سیستم های به کار رفته در پروژه بدست می آید. خدا را شاکریم طی چند سال گذشته با توجه به کل پروژه های معرفی شده، موفق به اخذ رتبه عالی از بین پنج رتبه ( خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب و عالی) از سوی شرکت کناف ایران به شرح ذیل    شده ایم:

سال 2015

کسب امتیاز 92 از 100 محاسبه  ارزیابی عملکرد دوره ای 

کسب امتیاز 100 از 100 محاسبه  خرید سیستمی

سال 2016

کسب امتیاز 95  از 100  محاسبه ارزیابی فنی

سال 2017

کسب امتیاز 100 از 100  محاسبه ارزیابی عملکرد دوره ای

کسب امتیاز 100 از 100 محاسبه توانایی فنی

سال 2018

کسب  امتیاز 95  از 100   محاسبه ارزیابی کیفی پروژه های بازدید شده

کسب امتیاز 100 از 100 محاسبه توانایی فنی

 سال 2019

کسب امتیاز 100 از  100  محاسبه توانایی فنی 

کسب امتیاز 97 از 100  محاسبه  خرید سیستمی

 

 

اهداف شرکت:

شرح رسالت شرکت باید برای کلیه سطوح مدیریت،  به صورت اهداف تفصیلی در آید. هر مدیر باید دارای اهدافی معلوم و مسئول باشد. تا بدین اهداف دست یابد. برای نیل به اهداف نیاز به تهیه خط مشی هایی وجود دارد. شرکت کلبه هزاره روشن تنوع بسیاری در اهداف خود دارد اما چیزی که ما را به سوی وادی موفقیت می‌کشاند،  پافشاری و پشتکار در هدف اصلی و همیشگی است که برای خود و تیم کاری انتخاب نموده ایم.

شرح برنامه ها:

1-     رسیدگی به درخواست ها ازطریق برگه سفارش کالا و فرم نظرسنجی بابت افزایش رضایتمندی مشتریان

2-     قرارداد با موسسه مستر قانون بابت تامین محیط کاری ایمن و کنترل عوامل آسیب رسان و بیماریهای ناشی از کار (HSE  )

3-      برگزاری کلاس های آموزشی در جهت افزایش کیفیت اجرای دست اندر کاران نصب و اجرا

4-      تشکیل جلسات متعدد با  گروهی از همکاران روشن فکر با دیدگاه های متعالی مشترک در کاروحضور

در جلسات کارگروه استانی

5-     شرکت در سمینارهای استانی و کشوری با هدف بحث و تبادل نظر

6-      شرکت در نمایشگاه های بین الملی، صنعت و ساختمان

7-     اختصاص فضای مجزا از بخش اداری شرکت به عنوان نمایشگاه دائمی شامل نمونه کارهای اجرایی و دستگاهی

8-     چاپ کاتالوگ  به دو زبان فارسی و انگلیسی، چاپ بنر و تیز تبلیغاتی با هدف بیان مزایای اجرای کناف نسبت به روش سنتی

 

شرکت در نمایشگاه فواید بسیاری برای کسب وکارها خواهد داشت، حضور در نمایشگاه، خواه کوچک یا بزرگ، به شرکت ها ابزار قدرتمندی برای دسترسی به مشتریان فعلی و ملاقات با مشتریان جدید می بخشد. علیرغم اینکه شرکت در نمایشگاه فرآیند کم هزینه ای نیست اما مانند بیشتر اشکال بازاریابی، با اتخاذ روش درست، شرکت در نمایشگاه میتواند گزینه ای بسیار سودمندی باشد.

 

 

از جمله نمایشگاه هایی که ما تاکنون با هدف افزایش دایره مشتریان حضور داشته ایم،  می توان موارد زیر را نام برد:

1-     نمایشگاه صنعت و ساختمان  نوشهر  1388

2-     اولین نمایشگاه صنعت ساختمان چالوس ( با مشارکت نظام مهندس و کانون مهندسی )  بهمن ماه 1390

3-     نمایشگاه صنعت و ساختمان کانون مهندسین نوشهر اسفند 1394

4-     پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران مرداد 1394

5-     اولین نمایشگاه سمپوزیوم معماری پویا هتل المپیک تیر ماه 1396

 

امکانات شرکت:

حسابداری از اصلی‌ترین مواردی است که یک کسب و کار در حال رشد به آن نیاز دارد. ما در ابتدا با توجه به نوع فعالیت و فروش محصولات،  قراردادی با شرکت برنامه نویسی امین ایده ایرانیان تنظیم که طی آن نرم افزار حسابداری  Cristalخریداری شد و پس از یکسال با توجه به اینکه  استاندارد های حسابداری مرتب تغییر می‌کند و فرم ها و شیوه نامه های حسابرسی و مالیاتی و ارزش افزوده نیز هر سال دست خوش تغییر می شود، از سال 91 به بعد با مشاوره تخصصی برای انتخاب و استقرار یک سیستم هوشمند مدیریت مالی نرم افزار حسابداری را ارتقا و از  Saama Systemبا پشتیبانی هر روزه استفاده می نماییم. از نرم افزار Excel نیز برای برآرود میزان مصرفی اجناس، تهیه صورت وضعیت پروژه ها به عنوان یکی از مهمترین نرم افزارهای اداری شرکت استفاده می شود. استفاده از مهارت‌های کار با کامپيوتر و آشنايی با مجموعه نرم‌افزارهای Microsoft Office شامل Word، Excel، PowerPoint و Access، نیز جزئ برنامه های آموزشی شرکت شامل موارد زیر به کارکنان می باشد.

  • OneNote         نرم‌افزاری برای یادداشت ‌‌برداری ایده‌های روزانه
  • Publisher       نرم‌افزاری کاربردی برای نشر و طراحی انواع کارت ویزیت، بروشور و
  •             Visio نرم‌افزاری‌ است که جهت طراحی فلوچارت، نمودار، نقشه و غیره استفاده می‌شود.
  •       InfoPath نرم‌افزاری کاربردی جهت طراحی، ورود داده، انتشار و ارائه‌ی فرم‌های‌ الکترونیکی
  •             Sway نرم‌افزار ترکیب متن و تصویر برای یک ارائه
  •           Teamsنرم‌افزاری برای چت و گفتگوی کاری

از دیگر برنامه های آموزشی شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·          

·          

·         برنامه ریزی سالیانه جهت برگزاری دوره های آموزشی

دوره ها آموزشی:

آموزش، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان است که در طول زندگی هر انسانی مکررا و به شیوه های مختلف تکرار می شود. با توجه به اهمیت کارآمدی نفرات آموزش دیده در پروژه ها، هر فصل چهار دوره کلاس آموزشی در این مرکز از دوره مبتدی سقف های کاذب، بتونه و درزگیری، مهندسین، ناظرین و کارفرمایان با اختصاص فضای جداگانه به دو گروه A/ B   با تجهیزات کامل آموزشی شامل  ویدئو پروژکتور،  برد هوشمند و کیت هوشمند  برگزار میگردد. مدت زمان دوره ها با حضور اساتید متخصص شرکت کناف ایران 5 روزه که 4 روز به صورت کلاس تئوری و 1 روز به صورت عملی و با حضور در یک کارگاه  از قبل تعیین شده برگزار می گردد. پس ازآن آزمون کتبی اخذ  و بر اساس نمره کسب شده مدارک هر دوره صادر می گردد.

 

پروژه ها:

شرکت کلبه هزاره روشن با توجه به خصوصی بودن، آزادی عمل بیشتری در دامنه فعالیت های خود دارد و در مواردی می تواند زمینه های ریسک پذیری خود را بالاتر ببرد به طوری که سرمایه گذاری برای پروژه هایی را هدف خود قرار دهد  که در دراز مدت جواب می دهند. ما به خوبی می دانیم که یک شبه نمی توان راه صدساله را رفت و این عوامل باعث می شود که اهداف دراز مدت خود را فدای اهداف کوتاه مدتش نسازیم. ما می دانیم باید برای رسیدن به یک نتیجه خوب سال های سال در زمینه کاری خود فعالیت داشته تا بتوانیم به جایگاهی عالی برسیم.

 

تعدادی از پروژه های بزرگ اجرا شده توسط شرکت های کلبه هزاره روشن و کلبه پیشگامان آتیه در حوزه کناف ایران:

·         پروژه هتل های زنجیره ای آراز به متراژ 350،000 متر

·         پروژه وزارت اطلاعات تهران به متراژ 30،000متر

·         پروژه برج های مروارید قوه قضائیه به متراژ 40،000 متر

·         پروژه باغ بهشت به متراژ24،000 متر

·         پروژه عمرانی بازسازی هتل پارسیان آزادی خزر (هایت) به متراژ 4،000 متر

·         پروژه نظام مهندسی رامسر به متراژ 30،000 متر مربع

علاوه بر این، پروژه های بسیاری اعم از ویلا سازی و آپارتمان سازی در شهرهای شمالی و تهران به متراژ بالای 400،000 متر مربع در سابقه کاری شرکت دیده می شود.

 توضیحاتی مختصردر مورد پروژه هتل های زنجیره ای آراز:

مفتخریم که عنوان کنیم با توجه به اینکه همواره هدف شرکت ارائه بهترین خدمات به واسطه رعایت اصول استاندارد و به کارگیری جدیدترین ایده های اجرائی و طرح ها و تضمین عملکرد می باشد، بزرگترین هتل پنج ستاره ایران (هتل آراز) با عنایت بر موارد فوق، با وجود پیمانکاران خارجی در مناقصه، مجموعه کلبه هزاره روشن را برای اجرای سقف کناف به متراژ 100،000 متر و اجرای گچ پلیمری پاششی به متراژ 250،000 متر مربع انتخاب نموده است و برای اولین بار در ایران، گچ های پلیمری پاششی و مقاوم در برابر رطوبت توسط شرکت کلبه هزاره‌روشن در این پروژه بزرگ مورد استفاده قرار گرفت.

 

 

 


با پروژه ها و گروه ما بیشتر آشنا شوی